Roco Club CZ
Háje, Antala Staška 63/19
350 02 Cheb
|
Galerie 34:
V souvislosti s novinkami firmy ROCO pro rok 2007 zařazujeme do naší Fotogalerie několik fotografií lokomotiv italských železnic FS.
-
Lokomotiva E 636 025 ve společenství s motorovou lokomotivou D 145 2034, v pozadí elektrická lokomotiva řady E 656. Zatímco obě řady elektrických lokomotiv jsou nebo budou ve výrobním programu firmy ROCO, motorová lokomotiva je zatím mimo tuto oblast. Obrázek [1]
-
Lokomotiva E 636 037 v zimě. Lokomotivy nižších inventárních čísel byly vyráběny firmou ROCO, byly však dodávány pouze pro italský trh. Vedení našeho klubu se však daří i takové modely zajistit. Lokomotivy až po E 636 108 byly vyráběny ještě v období druhé světové války. Obrázek [2]
-
Lokomotiva E 636 117 byla v posledním desetiletí minulého století zahrnuta do souboru lokomotiv, které v rámci programu " Zlepšení vzhledu lokomotivy" byly znovu přelakovány a obvykle z klasického hnědého hávu se z nich staly buď zelené (obvykle původní barevné řešení) - řada E 645. 0 (Roco nevyrábí v modelu) a E 645.1 (Roco vyrábí v modelu prakticky každé inventární číslo) a nebo jiný, v tomto případě modrý, ale barevné schéma odpovídá v podstatě lokomotivám řady E 645.1. Lokomotivu E 636 117 takto zrenovovalo lokomotivní depo v Římě, kde byla také několik let dále provozována. Později byla přesunuta v rámci obnovy parku lokomotiv na Sicílii do lokomotivního depa Messina, kde jezdila až do poloviny roku 2006. Potom byla v rámci postupného rušení elektrických lokomotiv řady E 636 soustředěna do sbírky historických vozidel a byla přesunuta do depa Milano seřazovací. O jejich dalších osudech někdy později. Model od firmy ROCO samozřejmě existuje, pokud budete mít zájem, pokusíme se Vám ho zajistit. Modelové provedení je velmi pěkné. Obrázek [3]
-
Další obrázek lokomotivy E 636 117 je také z ledna 2005, autor snímků je vždy tam uveden. Obrázek [4]
-
Lokomotiva E 636 284 - model od ROCO existuje, podoba lokomotivy na fotografiích je součástí Novinek ROCO pro rok 2007!!! Kdysi normální lokomotiva, nevybočující z řady E 636 příslušné výrobní série. Jak už to u železnice bývá, někdy se něco nepodaří a někdy je z toho velká hromada (někdy i s obětmi lidí). Do jedné takové hromady se připletla i tato lokomotiva. Nakonec (a naštěstí) se zjistilo, že její "násilné poškození" - odborný termín železnice - je takového rozsahu, že lokomotiva je opravitelná. A tak v jedněch italských železničních dílnách, kam byla nabouraná lokomotiva přistavena do opravy, se v průběhu opravy zrodil nápad, proč na lokomotivu dávat staré (původní) provedení kabiny strojvedoucího, které již tehdy nevyhovovalo prostorově, když máme již k dispozici kabiny nové, vyhovující jednak prostorově a jednak i splňují nové hygienické předpisy pro práci strojvedoucího a nejen pro něj. Italské lokomotivy jsou obsazovány i v současnosti až na vyjímky dvěma osobami (obvykle dva strojvedoucí).
A tak má tato lokomotiva nové kabiny strojvedoucího a to z řady E 656 (ne ze šesté série těchto lokomotiv) a vypadá úplně jinak.
Lokomotiva je také součástí sbírky historických vozidel FS. Ta na rozdíl od předchozích jezdila většinou na severu Itálie a to jak na Brennerské trati, tak i na tratích podél Tyrénského moře. V současnosti je jejím domovem depo Janov Rivarolo.
Na jednom z obrázku si uděláte srovnání vzhledu "Kamily", jak je E 636 284 pojmenována s další lokomotivou původního vzhledu.
"Kamila" už byla několikrát i modelově vyrobena (stále ROCO), avšak poslední současný pěkný "háv" bude v modelu až letos.
Proto neváhejte!!! Je jen jedna a její "sestra" už asi nebude. Obrázek [5], [6], [7]
S přáním modelářského potěšení Jaromír KOZINKA
P.S. O Kajmanech ( řada E 656) někdy příště. - Ty má ROCO v programu také, bude to žhavá novinka!!!!
|
|
Dnes je :
$mesic = (int)Date("m");echo Date("j. " . $mesic . ". Y H:i");?>
include "svatek.php";
?>
|
Prosinec 2024 |
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
| | | | | | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
|